Gantikan Gula Anda Kepada Stevia


Assalamualaikum semua.. =)
Long time no update maaa~

OK untuk entry kali ni, saya nak update benda yang sangat berguna buat anda!

Ramai di antara kita yang tidak boleh lari daripada pengambilan gula dalam kehidupan seharian. Selama ni kita akan masukkan gula dalam setiap makanan dan minuman kita untuk memberikan rasa manis. Ada orang tak boleh hidup kalau sehari tak makan atau minum something yang manis kan? 

Bila nak manis, mestilah letak gula, takkan letak garam pulak. Tapi kenapa mesti gunakan gula sedangkan kita ada inisiatif lain dalam memberikan rasa manis kepada makanan dan minuman kita? Ramai yang tak tahu mengenai perkara ini. Ayuh saya dedahkan! Keep reading guyssss~


GULA TIDAK ELOK UNTUK KITA

Untuk orang yang sedang berdiet pun, kita dinasihatkan untuk menjauhi gula. Tapi cuba anda bayangkan, berapa ramai yang boleh hidup tanpa gula sedangkan sejak kecil lagi kita sudah terbiasa dengan gula. Mesti susah gila nak terima hakikat bila kita terpaksa menjauhi sesuatu yang kita suka termasuklah gula. Rasa macam, "Eh boleh ke aku move on? Like seriously?"

Sama macam kitalah, bila kita dah sayangkan seseorang, susah untuk kita tinggalkan dia. Ehh?!
*takde kaitan sangat*

Kalau macam saya takpelah. Saya dah biasa minum teh tanpa gula. Chinese style. Sebab tu kalau anda tengok, ramai orang cina yang tak gemuk. Sebab apa? Sebab mereka selalu amalkan cara pemakanan yang sihat dengan mengurangkan pengambilan gula dalam makanan harian mereka. Bersenam jangan cakaplah, kalau pergi jogging saya boleh buat anggaran Cina:Melayu = 80:20. So tak payah nak hairan sangat kenapa mostly orang cina badan diorang fit and slim macam saya.

Tapi kebanyakan kita ni, dah la suka benda2 manis, malas bersenam pulak tu. Uhuk! (saya pun sama) Mengaku jelah haha. Sooo apa kata kita gantikan gula kepada stevia. Dengan cara ini, kita tidak perlu nak adapt rasa betapa tawar dan hambarnya rasa sesuatu makanan tanpa gula, tapi kita masih boleh mendapatkan rasa manis dengan sesuatu yang lebih sihat dan dalam masa yang sama tidak menggemukkan. Teruja? Bagus! Anda sudah ada kesedaran untuk menjadi lebih sihat seperti saya! Continue your reading guys... 


KELEBIHAN JIKA ANDA MENGAMBIL STEVIA?
1. Mengimbangkan kandungan gula dalam tubuh badan.
2. Meningkatkan kadar tenaga kepada tubuh badan.
3. Melicin dan memutihkan kulit serta awet muda.
4. Sebagai pemanis semulajadi, sesuai untuk semua peringkat umur lelaki dan perempuan.
5. Membantu menurunkan kadar gula dalam darah (sesuai untuk pesakit 
Diabetis dan Hypoglycemia).
6. Membantu menurunkan kadar gula dalam darah.
7. Membantu sistem penghadaman badan.
8. Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia.
9. Berupaya mengawal berat badan yang berlebihan (Obesiti).
10. Melawaskan pembuangan air kecil.

Seriously, saya menulis entry ni bukan tujuan nak dapatkan keuntungan dalam berniaga.
Saya seorang yang sangat sibuk dan tidak gemar menunggu lama termasuklah pos2 barang bagai.
Saya cuma mahukan kita semua mengambil langkah pertama ke arah kehidupan yang lebih sihat.




Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut:
Sila whatsapp ke nombor 017-3955963 (Nadia).
Saya akan cuba berkongsi apa yang perlu.
Memandangkan saya kini bekerja di sektor swasta, saya juga mempunyai komitmen utama 
saya pada waktu pejabat (9.00pagi-5.30petang).
Sekiranya lambat reply, itu bermakna saya tengah kerja okey?
Mana2 mesej yang bertujuan selain daripada perkara di atas, saya akan block serta-merta.


Sekian, marilah bersama-sama ke arah kehidupan yang lebih sihat!!!

2 comments:

  1. menarik stevia ni.. dkt luar ad jual x??? InshaaAllah nanti boleh wasep akak.... :D

    ReplyDelete
  2. huwaaaaaaa......saya tertanya -tanya jugak sebab my friend pon guna benda nih..dia ada diabetes,so dia apply bnda alah ni..so,now baru tau apa itu stevia :D

    ReplyDelete

Komen Selagi Boleh