Farm In The City Review


Hello haiiii Malaysia!!!
Entry ni khas untuk pencinta haiwan seperti saya.. =P

Saya nak share sikit story pasal satu farm ni, best woo~
Farm In The City yang terletak di Seri Kembangan Selangor.


Peta ada, tapi nak jugak guna waze, sorry lah failed sikit bab2 jalan ni.. T_T

Biasa kalau pergi zoo, kita cuma boleh tengok haiwan2 dari jarak jauh je kan?
Apa yang best kat farm ni, korang bukan saje boleh tengok haiwan dari jarak dekat,
tapi korang jugak boleh bagi haiwan2 tu makan and bercakap2 dengan depa..
*itupun kalau depa paham la huahua*


Dalam farm ni, ada banyak pecahan bahagian haiwan.
Terima kasih Encik Fitri sebab sudi guide kitorang.
Gambar Encik ada kat handphone kawan saya kihkih!


Antara haiwan comel yang ada kat sini

Dengan ini saya memperkenalkan....
Cicakman, kuda padi, telur ostrich dannn kura2 yg boleh telan 5kg sayur sehari.. =P


Gembira betul tiga beradik ni bermesra dengan haiwan ekeke!


Kuda tu macam pasrah je lol~


Tengah sibuk usyar haiwan, tetiba ternampak dak omey ni.. ^^

Masa sampai2 situ kebetulan ada Parrot Show.
Fkta baru yang saya tahu, sesiapa yang bela parrot kena selalu bagi hiburan kat parrot dia, 
kalau tak nak tahu apa jadi? Parrot tu akan cabut bulu badan dia sampai botak and bunuh diri!
Then bila dah habis show tu, cuba gak bagi arahan kat parrot tu, tapi hampeh.
Depa xdelah nak ikut apa yang kita cakap macam selalu ada dalam TV tu haha!
Sebenarnya ada teknik camne nak bagi dia ulang balik perkataan yang disebut tu, ingat senang?!

Klik SINI untuk tengok video sepanjang say kat sana lalalalalaaa~
Untuk tengok review mantap dari krew OhMedia! Klik SINI pulak. 
Saya datang situ tapi burung2 dah tak banyak. Kenapa yee? Wuuw.. T_T

Korang kalau datang sini jangan lupa singgah beli souvenir okey?
Sebab barang2 kat sini comel tak tahu nak cakap apa. Macam2 ada~

Ingat nak beli Hello Kitty tu, tapi besar sangattt ngeh ngeh~


Haiwan, sangkar haiwan, makanan haiwan, ahh pendek kata semua yang berkaitan dengan haiwan ada kat sini! Tapi saya tak beli pun. Cukuplah kucing dengan kura2 kat rumah tu mihmihmih~


Boleh pulak terjumpa office mate gua kat sini wkwkwkw!


Thank you Mr Raja sebab bagi pass free kat kitorang hewhew!
Terima kasih jugak #kelabbloggerbenashaari atas pengalaman sebagai VIP kat sini ihiks~

Kesimpulannya, tempat ni memang best!
Kalau korang tak pergi lagi, silalah pergi yeeeee~!!!!
Tempat ni ditutup setiap hari Selasa kecuali pada cuti sekolah dan cuti umum.
Waktu beroperasi pada hari biasa adalah dari jam 10pg hingga 6ptg,
manakala pada hari minggu dibuka dari jam 9.30pg hingga 6ptg.
Untuk maklumat lanjut, korang boleh usyar facebook rasmi




p/s:
Lepas dah habis tu sempat lepak kat IOI City Mall sebelum balik woot woot~
Ahhh bestnya dapat shopping wkwkwkw~!!!!
Sooo itu jelah entry kali ni. 
Rajin2 lah stalk blog saya kay bahahaha~

2 comments:

Komen Selagi Boleh