Client Counseling

Hello guys! My beloved readers yang dikasihi sekalian.. cecey ngee~
Atas request drpd somebody (silent reader blog gua yg buruk ni haha).
You know what? Ada orang suruh buat entry pasal Client Counseling lepas gua ter'post' gambar masa dalam Moot Court kelmarin. Then gua pun macam tergamam, malas nak post gambar lagi kat fb tuh sebab gua takut ada orang request benda pelik2 lagi hakhak... =D

Sooooooo entry kali ni tak berapa nak skema, agak kasar yek bunyinya. AMARAN KERAS!
Gua bukan lawyer, so pelisss, kita sempoi jela yerk. Ni blog aje pun, bukan jurnal undang2 ke hape.
Ekceli gua malas nak skema 24jam memandangkan gua dah terlebih skema masa buat sesi Client Counseling tempoh hari. (What? tempoh hari is kinda of bahasa yg salu budak skema guna la!) Ok maap kan gua, gua janji gua takkan skema. 


Krik krik krik~


Hohoiiii. Camne nak mula ek?
Bofodet, korang tahu ke amende Cliet Counseling yang gua duk pung pang pung pang dari tadi neh? Mesti mcm blurr blurr je an, xyah tipu la tengok muka pun gua dah tahu haha! Senang cter dia camni, Client Counseling kalau korang google memang banyak artikel BI yang keluar, sebab benda ni boleh dikatakan agak baru kat Malaysia, dia lebih kurang mcm dlm situasi bila ada client yang bermasalah datang jumpa lawyer untuk mintak nasihat perundangan, then lawyer tu kena korek cter client dia sampai habis sebelum bagi solution terbaik, ape step yang client dia kena buat untuk dapatkan hak dia, bla bla semua tu, dalam masa setengah jam gitu, haa yang mencabarnya part masa nak bagi solution tu laa.

Even berlakon je pun tapi markah diambil kau tahu? Yang jadi client gua masa tu kawan gua jugak, member dari group lain a.k.a mak datin jutawan kosmetik yang dah dicabul oleh pihak imigresen masa kat KLIA. Then video rakamannya tersebar kat internet, pastu dia nak mintak saman malu lah, orang popular kan, nak jaga reputasi gitew. Hmmm. Malas dah nak cter masalah mak datin neh. Now, jom kita layan gambar lagi ade faedah kan, kan, haha!


Ni gambar beberapa minit sebelum sesi bermula. Gua tunduk bukan sebab malu tapi gua nak set masa hokeyh, maklumlah masa itu kan emas ekekeke LOL motip sangat. Yang sebelah tu partner gua, dalam kelas kemain diam sekali boleh pulak volunteer jadi lawyer, gua pun hairan haha! At least dia cuba, nak harapkan budak lain memang gua berani kerat tangan kuku laaa~

Ni pulak gambar beberapa saat sebelum sesi bermula. Tadi minit, ni saat pulak. Nampak tak beza kat situ haha! To be honest gua tak perasan pun ada orang tengah candid gambar neh. Cuma yg gua tawu gua tgh neves, bukan sebab ape, tapi sebab lecturer gua tu hensem sangat, kalau tak caye cer korang zoom kiki~ Padahal tengah mengantuk gler kot study mcm nak mati malam tu semata2 nak prepare jadi lawyer yang berwibawa kekononnye, sekali dapat soalan bapak senang, sakit pulak hati hins hins~


Nampak tak kemain lagi client gua tu, kalau lecturer gua xde mau nye nak lempang muka diorang yang datang firm orang pastu nak buat onar, haih memang tak memasal la kan, nyirap hati weyh haha, memang menguji kesabaran la time neh, tapi gua watlek watpeace je dan alhamdulillah masih rasional ekekeke. Orang melaka cakap, sabau jela~ Lek elehh kecoh tol minah ni keke~

So ni lah classmates gua, semua dah berpunya, gua sorang je single lagi wkwkwkw~


Even gambar nampak macam pecah2 tapi peduli hape blog gua kan, so nak letak jugak haha~


# Sorry lah baru sempat curi masa update entry ni hiks~
Segala bahasa kasar tu memang disengajakan utk menaikkan lagi seri blog ni. Mohon dimaafkan, tiada niat untuk mengutuk tetapi utk suka2 saja. Peace yaw.. ^__^

4 comments:

  1. mak aiii.. brutalnya cik adik bakal lawyer ni.. lawyer kan kena ikut protokol.. hahaha..

    ReplyDelete
  2. woot2. lawyer sempoi soon-to-be. hihi :P

    ReplyDelete
  3. hrp kite blh brpanjangan.untuk kerja masing2

    ReplyDelete

Komen Selagi Boleh