Surat Cinta


~Assalamualaikum ~


Holla lovey dovey ! Pssst, nak tanya ni... masa kecik-kecik dulu korang pernah dapat surat cinta tak? apa perasan ek? mesti excited gler kan? hahaha... aku nak cter sikit pengalaman masa jadi budak hingusan dulu. well, masa aku kecik dulu muka sebijik macam amoi. mata sepet, bibir merah, siapa yang tak minat kan? siap dengan cikgu-cikgu sekali cair. (ok, tipu) hahaha..



Aku ingat lagi masa first time dapat surat layang a.k.a surat cinta ni. masa tu darjah 4 (sekolah pagi) dan darjah 2 (sekolah petang). aku memang tak sangka lah ada secret admirer. ekceli masa kecik-kecik dulu aku ni memang pemalu gler, especially dengan budak laki. hohoi. tapi kalau dengan budak pompuan, aku main belasah je. tak sangka pulak dalam malu-malu aku tu ada jugak peminat. hins hins.. :')



well, masa sekolah agama dulu, kitorang kongsi kelas dengan budak darjah berapa aku tak ingat. dah lama sangat kan. tak kuasa la nak flash back semula.. tapi ada satu hari tu, check-check bawah meja, wahhhh ada sampul la!!! kat sampul tu ada tulis nama aku, tapi serius tulisan buruk gler. haha. aku pun dengan rakusnya bukak jela sampul tu. baca punya baca, nak tergelak kot. pastu aku terus sorok surat tu dalam beg sekolah dan sampai sekarang tak tahu sape yang bagi. xpelah, aku pun tak berhajat nak tahu... 



Masalahnya, aku dah aim sorang suspek tuh. Kang aku main tuduh-tuduh kang, takut salah orang je. lebih baik aku diam. boleh dikatakan tiap-tiap hari jugak lah dapat surat. aku ni pulak jenis malas nak melayan. (err yeke?) yelah, kecik-kecik dulu mana ada perasaan sangat. tambah-tambah pulak abah aku kan cikgu. aje naya aku nanti kalau abah tahu aku menggedik kat sekolah. tu haaa, rotan dengan pembaris panjang dah standby kat rumah..



Tapi yang tak best nya, masa family aku pindah rumah, aku tak dapat nak selamatkan surat tu sebab aku ada kat asrama. So xdela bukti nak tunjuk kat korang kan? haiiii kalau aku tahu sape yang bagi surat tu, memang sekarang jugak aku masuk minang dia. hahaha... :D




Tapi xpe, aku ada surat lain nak tunjuk kat korang. nahhh, baca ni..



Hahahaha ! Sape punya surat ni? baik ngaku cepat ~
>,<




10 comments:

  1. Hahaha, Ee dulu dapat gak.
    Kelakar gila ayat2. Hmm, takleh blah.

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/day-night-in-village.html

    ReplyDelete
  2. banyakkk gile salah eja . kahkah . booooo

    ReplyDelete
  3. haha,centa monyet.aku sangkut kut sebab cinta monyet tapi apakan daya jodoh tak lama, tapi surat kat ats tu tulisan buruk kot.mesti budak2 kecik dah pandai eh?haih

    ReplyDelete
  4. comel gile ayat dia! haha! pen merah lagi.. aw aw! :D

    ReplyDelete
  5. saharina:

    entah2 awak punya kot?! =D

    ReplyDelete
  6. Nurulee:

    haha! budak kecik memang tak pandai tulis ayat bunga-bunga..kesian..

    ReplyDelete
  7. Gdsbga:

    byk slh eja sbb duk bercinta je, macam mana nak fokus apa yang cikgu ajar..hehehe... =)

    ReplyDelete
  8. Kaki bola:

    daripada sibuk bercinta lebih baik diorang main bola kan? ada jugak faedah.. =D

    ReplyDelete
  9. Niswatus Solikah:

    pen merah pen biru,
    jgn marah i love u..ngeee~

    ReplyDelete

Komen Selagi Boleh