Manisnya Kurma Ini

Assalamualaikum.. :)

Aku de terdengar dan terbaca plus tergerak semua ter ter la keluar. fuiyooo ada banner terpampang kat kolej aku yang memberi khabar gembira bahawasanya ustazah kesayangan ramai iaitu Ustazah Bahyah nak datang buat program Seminar SYAHDU under company beliau iaitu SNB Kasih Training Consultancy.

haaa tawu2 jela. aku kan admirer gler kat ustazah ni. so agak jakun sikit la bila tawu ustazah nak datang. rasa nak melompat-lompat si katak lompat. 
toink toink toink..



Kronologi Pertemuan Semanis Kurma
Nadia: "Nak jumpa ustazah bahyah tak petang ni?"
-teett..teett.. *send SMS kat Mira pukul 2:15 petang*

Mira reply: "Boleh jugak. pukul 3 nanti kita turun ye."

Nadia: "OK. set. roger and out.. nak tido kejap. nanti kejut ea.."
-sambil capai batal, terus tidur. ingat nak tidur 5 minit je, tapi boleh pulak terlajak sampai pukul 3.30. hahaha. maklum lah, cuaca best gler. angin sepoi2 bahasa. nak2 hari Sabtu. perghh, memang masyuk ar dapat tidur wa cakap lu..

Teett...teettt...tetttt...
-bunyi mesej dari handphone. adoi, kacau je orang nak tidur.. =p

Mira: "Jadi pergi tak? kalau jadi, kita siap2 sekarang."

Nadia: "Alaa, awal lagi kot. lek lu. kita pergi lepas Asar jela taw.."

hehe. kesian mira. sorry ye sebab buat mira tertunggu2. best sangat tidur. ngeh3. dalam mamai2 pun bangun jugak lah. terpaksa gagahkan diri ini untuk jumpa idola. dah dekat kot. rugi tak pergi..

huarghhh!!!
*sangap besar2 sambil mata terkebil2 baru bangun tidur*

...............................................

Pukul 5 petang...

Nadia: "Psssstt! itu ustazah kan?"
-fuiyooo macam tak caye lak aku nak pi jumpa dia..

Mira: "A'ah la.. dia tengah makan dengan suami dia. camne ni?"

Nadia: "Takpe, kita tunggu jela.. kejap lagi kita terjah.."
-mata terkebil2 lagi. rasa macam tak cukup tidur padahal dah tidur lama gler tadi.


..........................................

5 minit kemudian....

Nadia: "Assalamualaikum ustazah.. apa khabar? nak mintak sign boleh?"
-dengan tak menyab0nyer terus hulur buku nota dengan pen..

Ustazah: "Waalaikumussalam warahmatullah.. boleh, apa salahnya.."


Part 2

Nadia: "Ustazah berapa lama kat sini?"

Ustazah: "Ustazah ada sampai hari esok."
-sambil tersenyum.. perghh.. sweet sangat ustazah senyum...
macam aku jugak lah sikit.. sweet kan? lalalala... =)

Nadia: "Ustazah buat program ye kat sini? Saya minat sangat kat ustzah taw.."
-memang dah tahu pun ustazah datang buat program, saje tanya soalan tu sebab takde point lain. neves kot jumpa orang popular secara face to face. cuak pun ada. takut jugak kot2 la ustazah nak tanya pasal hukum-hakam nanti. aje naye aku nak menjawab. huehuehue..

Ustazah: "A'ah ye, program motivasi untuk budak2 sekolah je. lagipun ustazah ada anak kat sini. datang lawat dia sekali.."

Nadia: "Yeke? sape nama dia?"

Ustazah: "Namanya wan... nadiyatul...... "
-nama penuh dirahsiakan. weee.. ahaks~

Nadia: "Errr samalah dengan nama saya. saya pun nadia jugak.."

Ustazah: "Huhuhu... kebetulan pulak ye.. nice.. "
-perkataan 'nice' tu saje aku tambah nak bagi sedap ayat. hahaha... =D

Nadia: "Dia ambil kos apa ustazah?"

Ustazah: "Syariah dan undang-undang. dah tahun dua sekarang ni.."

Mira: "Eeee... sama kos la dengan nadia."
-tetiba menyampuk cakap orang tua.. babap kang.. :p

Nadia: ............. *speechless*
-aku tak terkata apa, cuma agak teruja. sambil dalam hati berbisik,
"macam mana la aku boleh tak tawu yang aku ada senior anak selebriti popular ni."
ciss.. =,=

Nadia: "Err ustazah, nak ambil gambar dengan ustazah kejap boleh tak?"
-kalau jawapan ustazah 'tak boleh', aje menangis aku kat situ.
sambil tu kenyit2 mata kat Mira suruh standby..

Ustazah: "Ustazah tengah comot ni, baru pas makan.. tapi takpe.. jom, jom.."
-yeayhh! jom jom jom jom.. kita heboh heboh.. :p



camera rolling and action!!!


hahahahaha....
maka inilah hasilnya....






mata sepet? adakah disebabkan terkena silauan flash atau baru bangun tidur?
perlu ke aku jawab soalan tu? tak perlu rasaya. huahuahua..
jangan banyak bunyik.. tengok je diam-diam..


muka masa ni tengah berparut kat dahi gara2 chicken pox aritu. cissss..
tapi sekarang dah normal la.. nice, nice, nice.. :p
gambar lain? hahahaha.. dah2 cukup.. ceq nak sambung tidoq ni..
zzzzzz~


11 comments:

  1. Weeewit dpt jumpa ustazah baiyah.beshnyeee

    ReplyDelete
  2. Seriously, terharu!!!
    Padahal sebelum ni banyak kali jumpa artis, pandang sebelah mata je.. ^^,

    ReplyDelete
  3. HAHAA~~ saje je nak bagi jeles. jumpe semua pakat nak citer .. yerk ! ;P

    ReplyDelete
  4. sweetnyer.....:)

    ReplyDelete
  5. wekk...dia tu lagi la sepet!!! =P

    ReplyDelete

Komen Selagi Boleh