Motivasi Itu Satu Keperluan Untuk Berjaya

Assalamualaikum... :)

Haluu! Haluu! Nadia Nadiana in the house!!! (Sambil tiru gaya Fafau dalam Hot.FM) . . . =)

Ohh, actually tak terfikir pun nak update blog hari ni. Tiba2 je datang semangat pulak. So balik2 dari kelas Fiqh Ibadat & Munakahat tadi, terus je online. HaHaHa. Yela, cter fresh kot, kena la terus update. Tak gitu? Kalau simpan buat pekasam je nanti, memang xde maknanya ler nak update kan..?  Haa'ah... Jangan harap laa Cik Kiah oiii. Last2 blog aku ni boleh jadi sawang si labah2 comel a.k.a Spiderman. Itupun kalau dia boleh masuk dalam laptop ni laaaa... Teeeheee... =)


So, what I'm going to share today is about - spirit. Yes, spirit!!! Err but what kind of spirit? Hehe! OK lah, pendek kan cter, hari ni tak de apa2 yang menarik pun. Sampai laa after kelas terakhir tadi, tiba2 kami didatangi oleh seorang lelaki yang sangat hensem. Alamak, terOver pulak. Pembetulan ye! Kami didatangi oleh seorang siswa yang boleh dikatakan pangkat abang jugak lah. Ingatkan lecturer baru mana la yang excited gler nak masuk kelas awal. Hohoho...  


Tengok2>>> (Macam pernah kulihat muka ini, tapi di mana ya? -Yassin SENARIO)
Ohhh memang kenal pun. Namanya??! Rahsia. HaHaHa... =D


Actually dia tu merupakan salah seorang wakil daripada GM UKM (aku respect gler kat dia since kenal masa program KEMAS hari tu. Memang tersangat respect sampai kadang2 bila bertembung kat fakulti rasa segan gler nak tegur even pada hakikatnya rasa nak tegur sangat2...Errrkkk~) Hahaha... =D

OK, fine. Jangan mengarut. Balik pada point penting.


Lately ni, lagi dekat nak final, rasa macam lagi malas la pulak. Homesick maybe. Hehehe. Tapi kan, rasa semangat + terharu laa tadi. DIA yang aku maksudkan di atas tu, tiba2 je masuk dalam dewan kuliah kitorang. Of course terkejut dalam masa yang sama sangat gembira. Ingatkan dia datang nak promote pasal program ke apa, last2 dia cakap camni, "Saya mewakili pihak GM UKM yang lain ingin memohon ampun & maaf atas segala kesilapan sepanjang kami...bla..bla..(tak ingat sambungannya, khusyuk sangat tengok muka dia, terkesima barangkali..HAHA!)  OK sambung, "...selamat menghadapi peperiksaan akhir dengan tenang dan lancar...." -siyes tak ingat ayat yang lain. Tapi yang pasti, lebih kurang camtu la bunyinya... =p

Kan, kan..mesti korang pelik.. 
-Asal la Nadia comel niy...benda simple gini pun nak masuk blog... =,=


Bukan apa, tak tawu la after dia selesai je bagi speech tu, rasa terharu gler. Rasa macam dia tujukan khas wish tu kat aku sorang. Padahal ramai lagi kot orang lain dalam dewan tu. Cisss perasan betol aku ni. Haha!  Tak tawu la kot2 ada orang lain jugak yang rasa terharu macam yang aku rasa. Tapi SERIOUSLY, masa tengah duduk2 makan aiskrim Cornetto kat bus stop tadi, perhh! Tiba2 aku menangis (bukan nangis pun, tapi setakat bergenang air mata je-dah insaf lettew). Gler terharu laaaa beb. Apesal dengan aku ni. HAHAHA. Bila pkir2 balik, memang biasa je kot apa yang dia cakap masa dalam dewan kuliah tadi, tapi entahlah... 

Tiba2 terdetik dalam hati :

"RASA SANGAT TERMOTIVASI SEKARANG. TERKILAN GLER SEBAB ASYIK BELAJAR MAIN2 JE SEBELUM NI. FUHHH. NASIB BAIK FINAL BELUM START LAGI. AT LEAST AKU STILL ADA MASA UNTUK PERBAIKI + IMPROVE SEGALA KEKURANGAN DALAM DIRI. GO! GO! NADIA COMEL!!!" 




Dapat benda ni...Yeayhhh!!!! TQVM GM UKM... =)


So, TERIMA KASIH yang tak terhingga buat semua ahli organisasi GM UKM khasnya kepada DIA (guna ganti diri BELIAU laaa sepatutnya-xksah la..dah tertaip..heee!) kerana dah berjaya menaikkan balik semangat aku yang kian reput dimakan anai-anai sejak dua menjak ni. Dulu masa diploma, aku laa yang paling rajin KOT. Harap2 spirit ni kekal berterusan sampai bila2.... =)


p/s: Nak sangat masuk & keluar dari dewan exam dengan muka penuuuuhhhhh senyuman.
Wish me luck ye kawan2. Come on Nadia!!! Semangat2!!! Wuwuwuwuw~


3 comments:

Komen Selagi Boleh